Online marketing PPC reklama

Nejčastější chyby v PPC reklamách

Nejčastější chyby v PPC reklamách

PPC reklama je v současnosti jedním z nejefektivnějších kanálů online marketingu pro generování tržeb či poptávek.

Současně je však oblast PPC reklamy velmi obsáhlá a dynamicky se mění. Neuplyne týden, kdy by do platforem Sklik, Google Ads či Facebook Ads nepřibyla novinka nebo se nezměnila možnost jejich využívání. A proto se každý, kdo to s PPC myslí vážně, musí pravidelně vzdělávat a sledovat novinky, aby nepřišel o významnou konkurenční výhodu v boji o co největší tržní podíl.

Člověk, který se PPC reklamou nezabývá denně, nemá prostor pro to, aby si udržoval aktuální přehled, co už nefunguje, a co naopak ano.

V reklamních účtech se proto často vyskytují zcela zbytečné chyby, které stojí nemalou část z rozpočtu na reklamu. Jsou zapříčiněny nedostatečnou znalostí oboru.

Napsali jsme proto článek o 5 nejčastějších a zbytečných chybách, se kterými se v klientských účtech Google Ads a Sklik při auditech PPC kampaní setkáváme.

1. Měření konverzí

Může se to v dnešní době zdát jako sci-fi, ale stále se setkáváme s účty, ve kterých zcela chybí nastavení měření konverzí. Přitom se jedná o chybu, která je z hlediska efektivity kampaní naprosto zásadní. Bez měření konverzí je prakticky nemožné vyhodnocovat efektivitu investovaných prostředků a správně je alokovat podle výkonnosti.

Měření konverzí je klíčové především pro správnou optimalizaci kampaní v Google Ads. Google v dnešní době tvrdě pracuje na svém systému strojového učení, který je využíván ve všech automatizovaných strategiích nabídek cen za proklik. A na jakém principu fungují automatizované nabídky? Na sbírání dat o zákaznících. Pokud tedy systém nedostane data o relevantním publiku ve formě konverzí a mikrokonverzí, nebude nikdy schopen přivádět ty správné zákazníky, a snižovat tak cenu za konverzi.

2. Využívání dynamického remarketingu

Dynamický remarketing by v kampaních žádného e-shopu neměl chybět. Pracuje totiž s návštěvníky webu a díky propojení s produktovým feedem a správnému nastavení remarketingového kódu je schopen znovu oslovovat uživatele fotkou produktu, který si prohlédli, a také podobnými produkty ze stejné kategorie.

V případě Skliku kromě klasického dynamického retargetingu na produkty (obdoba dynamického remarketingu v Google Ads) lze využít i cílení na shlédnuté kategorie. Díky tomu lze návštěvníkům zobrazovat reklamy pouze s produkty z kategorií, o které se v minulosti zajímal, a tím několikanásobně zvýšit šanci na provedenou konverzi.

Podoba dynamického remarketingu

3. Vylučující klíčová slova

Při naší práci se stále setkáváme s účty, ve kterých se vůbec nepracuje s vylučujícími klíčovými slovy, nebo jen velmi málo. Pokud například prodáváte plastovou zatravňovací dlažbu, není pro vás relevantní, aby byla polovina rozpočtu čerpána na výrazy jako „betonová zatravňovací dlažba”.

Stačí přitom pouze vygenerovat report vyhledávacích dotazů a poté ve správné shodě dotazy vyloučit. Můžete pak klidně spát s vědomím, že peníze investujete do relevantních návštěvníků.

4. DSA kampaně

DSA (Dynamic-Search-Ads – Dynamické reklamy ve vyhledávání) automatizují kampaně ve vyhledávání a pokrývají široké spektrum vyhledávacích dotazů obsažených na webové stránce.

Generují také automaticky titulky reklam a díky své vysoké relevanci velmi často dosahují vyšší míry prokliku (CTR) než běžné kampaně ve vyhledávání. Jste si jisti, že máte ve svých kampaních obsažené klíčové slovo pro všechny názvy a typy produktů? Vaše konkurence možná ano.

5. Propojení s dalšími kanály

Máte založen profil na Firmy.cz? Propagujete svou firmu díky Google Moje Firma? Plníte obsah svého YouTube kanálu produktovými videi a recenzemi? Proč tyto potenciální návštěvníky nevyužít a neoslovovat je formou remarketingu novinkami v sortimentu a akčními pobídkami?

Stačí přitom tak málo. Propojení reklamních systémů s výše zmíněnými zabere jen pár minut, ale přínos může být nad očekávání.

Chcete vědět, jestli jsou vaše PPC kampaně správně nastaveny? Kde neefektivně čerpáte rozpočet a jaký je potenciál vašich kampaní? Nechte si zdarma zpracovat audit PPC kampaní a vytěžte z nich maximum!