Případové studie

Jak jsme pomohli fitness shopu vyrůst o 449 % v okurkové sezóně

Jedná se o obchod se sportovní a zdravou výživou a fitness doplňky. Hlavní předností e-shopu je naprosto skvělá zákaznická podpora, která dokáže zákazníkům poradit v každé „fitness situaci“. A nejen to! Může se pyšnit také výčtem prodávaných značek, jelikož většina podobných e-shopů má nabídku výrazně omezenější.

Původně měla fungovat pouze kamenná prodejna. Po čase se však majitelka rozhodla, že zprovozní také e-shop. Její volbou byla platforma Eshop-rychle. Chtěla si, stejně jako ostatní, ukousnout svou část z již tak přeplněného rybníčku fitness e-shopů. Po nějaké době, co e-shop běžel, se rozhodla najít agenturu, která se postará o růst jeho tržeb. Paní majitelka nás našla přes katalog ověřených partnerů Eshop-rychle a oslovila právě nás, jelikož jsme ověřeným a zkušeným partnerem nejen Shoptetu, ale také Eshop-rychle.

To, že sídlíme v Břeclavi, tedy jen kousek od samotné prodejny, která je v Hodoníně, zjistila teprve později, když jsme začali společně komunikovat.

V rámci první schůzky jsme nejdříve nakoukli do prodejny, kde jsme mohli nahlédnout pod pokličku skvělé zákaznické podpory, a odhalit tak její kouzlo.

Zklamu vás. Nebylo v tom nic než tvrdá práce, spousty hovorů, e-mailů a neustálé probírání se produkty. Tak to má ostatně vypadat!

Poté jsme si sedli na kofolu v blízké restauraci, kávu totiž neměli. 🙂 Ze schůzky jsme měli velmi příjemný pocit, a proto jsme se rovnou domluvili na optimalizaci srovnávačů zboží, auditu analytiky a správě PPC reklam.

Začátek spolupráce – květen 2022

E-shop připravovala agentura, která měla za úkol nastavit také analytiku a reklamní systémy. Audit analytiky odhalil, že nastavení nebylo úplné, a našly se také chyby. Začali jsme tedy opravou analytiky a reklamních systémů. V květnu jsme provedli optimalizaci srovnávačů zboží a připravili je na biddování. V červnu jsme spustili první PPC reklamy.

Oprava a nastavení analytiky

Pro správné fungování reklam je nezbytné, aby byla perfektně nastavena analytika a reklamní systémy. Protože jedině díky dobře nastavenému měření můžeme efektivně alokovat prostředky, optimalizovat kampaně a vyhodnocovat výsledky tak, že máme přehled o každé investované koruně.

Co jsme kontrolovali?

  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Sklik
  • Facebook
  • Heureku
  • Zboží.cz

Srovnávače zboží (Heureka a Zboží.cz)

Pokračovali jsme optimalizací srovnávačů zboží Heureka a Zboží.cz.

Pro správu XML feedů jsme zvolili Mergado, ve kterém jsme jako ryba ve vodě, ne nadarmo jsme zlatí partneři.

Nejdříve jsme založili účet v Mergadu, vygenerovali XML feedy, připravili exporty a pustili se do nastavení kategorií a optimalizace parametrů produktů. Dále jsme se soustředili na párování produktů u obou srovnávačů. Bez toho v biddingu ani ránu. 🙂

Na Heurece i ze strany Eshop-rychle jsme nastavili zasílání dotazníků, abychom získali certifikát Ověřeno zákazníky, jenž umožňuje biddovat ve „vyšší lize“ a maximalizovat tržby z Heureky.

Vyladili jsme profily na Heurece i Zboží.cz a konečně spustili bidding.

Optimalizované srovnávače začaly fungovat velmi rychle. Obrat se začal zvyšovat už po několika dnech od dokončení optimalizací, nastavení a spuštění biddingu.

Aktuálně se věnujeme biddingu a soustředíme se na maximalizaci tržeb z obou srovnávačů.

Nyní jen například kategorie proteinů z Heureky tvoří obrat více než 17 % z celkových tržeb.

Jak jsme postupovali v případě PPC reklam

Google Ads

Protože reklamní účet Google Ads byl na počátku spolupráce bez dat, jako první byla spuštěna klasická PLA (produktová) a vyhledávací kampaň, abychom potřebná data získali.

Vybrali jsme tedy kampaně, které dokážou nasbírat co nejvíce dat v krátkém čase. U PLA kampaně jsme se zaměřili hlavně na efektivitu, aby nedošlo ke zbytečnému čerpání investic. Hlavním cílem bylo vyloučit vyhledávací dotazy od uživatelů – vylučovali jsme ty, které byly nerelevantní nebo málo výkonné.

Google doporučuje pro přepnutí na chytré strategie alespoň 50 konverzí za posledních 30 dní. Jakmile jsme tohoto cíle dosáhli, přešli jsme na chytré strategie nabídek, konkrétně jsme se soustředili na maximalizování hodnoty konverze zastropováním ROAS.

Po nasbírání potřebného množství konverzí jsme mohli přistoupit k účinnějším typům kampaní. Počátkem září jsme spustili kampaně typu Performance Max.

TIP: Kampaň Performance Max (P-MAX) je novým typem produktových reklam, který nahrazuje SMART nákupní kampaně. Pro spuštění P-MAX je ideální mít v účtu dostatek konverzí, protože se jedná o chytrou nákupní kampaň, která kombinuje vyhledávací, produktové a obsahové reklamy.

Do kampaně jsme nahráli podklady jako obrázky a video a nastavili signály publika, které jsou pro správné fungování P-MAX nezbytné. Jako signály publika jsme použili remarketingová publika a cílení na jednotlivé zájmy. Součástí bylo také produktové video, které jsme poskládali z nejprodávanějších produktů.

V době, kdy jsme zakládali P-MAX kampaně, byl tento typ kampaní plánovanou novinkou a veřejně bylo dostupných minimum informací. Díky našim zkušenostem a testování jsme šli na jistotu, která se vyplatila. Každé koruny, kterou máme svěřenou pro investice do reklam, si nesmírně vážíme.

Kampaň P-MAX získala meziměsíčně o 684 % více tržeb než PLA kampaň. Zároveň se snížily výdaje na kampaň o 178 %. Za září jsme snížili PNO účtu na hodnotu 10,7 %. Tedy o 4,3 % pod stanovený cíl 15 % PNO!

Sklik

V rámci Sklik účtu nám běží dynamický remarketing a Zboží inzeráty, které jsme spustili po naplnění remarketingových publik. Využíváme výborné kvality obsahové sítě Seznam. V účtu se držíme dlouhodobě pod PNO 7 %.

TIP: *PNO – podíl nákladů na tržby. Pokud jsou např. investice do reklam 10 000 Kč a tržby 100 000 Kč, PNO je 10 %. Výpočet je náklady/příjmy (pro vyjádření v procentech je výsledek vynásoben 100).

*ROAS – návratnost investic do reklamy. Pokud je např. investice 10 000 Kč a přinese 50 000 Kč, ROAS je 5 nebo v procentech 500 %. Výpočet je příjmy/náklady (pro vyjádření v procentech je výsledek vynásoben 100).

Září 2022

Zhodnocení spolupráce po 5 měsících

  • Růst obratu o 449 %
  • Růstu konverzního poměru o 359 %
  • Růst transakcí o 2 686 %

Aktuálně stále rosteme a posunujeme spolupráci také směrem ke zvýšení tržeb prostřednictvím optimalizace e-shopu. Provedli jsme audit e-shopu a připravili jsme plán úprav směrem k vylepšení uživatelské přívětivosti a obchodní úspěšnosti. Postupně budeme provádět úpravy designu, kategorií, popisků produktů a čeká nás také tvorba velmi zajímavých témat o fitness na blog.

Chcete také pomoci se zvýšením prodejů?

Kontaktujte nás pro nezávaznou konzultaci.