Cílení reklam na Facebooku

Také si někdy říkáte, jak je možné, že se vám na Facebooku zobrazila reklama na e-shop, který jste si prohlíželi nebo na téma, o které se právě zajímáte? A zároveň si říkáte, že byste takto přesně cílenou reklamu chtěli mít i vy?

Facebook má o svých uživatelích velké množství dat. Má informace o věku, pohlaví, rodinném stavu, počtu dětí, bydlišti i místech pobytu. Zná zájmy svých uživatelů, jaké webové stránky si prohlížejí, kdy bývají nejčastěji online, co nakupují a spoustu dalších údajů.

Jak Facebook informace o uživatelích získává

Facebook tyto údaje získává nejen z informací na jejich profilu, které sami vyplnili, ale také na základě jejich chování. Například podle toho, jaké facebookové stránky a skupiny sledují, jaké příspěvky přátel či firem si prohlíží a jak na ně reagují.

Díky propojení Facebooku s mnoha webovými stránkami a e-shopy prostřednictvím Facebook Pixelu zná také nákupní preference uživatelů.

Jak může firma, která na Facebooku inzeruje, data o uživatelích využít

Dat, které Facebook má, je opravdu mnoho. Tyto informace pak využívá ve svém reklamním systému a umožňuje tak firmám přesné cílení na zákazníky.

Inzerující firma svou cílovou skupinu specifikuje v nastavení, tedy ve Facebook Business Manageru a Facebook doručí reklamu uživatelům odpovídajícím výběru.

Reklama na Facebooku může být tedy velmi přesně šitá na míru přímo danému uživateli, tedy personalizovaná a efektivní.

Možnosti cílení reklam

Reklamní systém Facebooku nabízí několik typů cílení, které lze vzájemně kombinovat. Prostřednictvím stejných typů cílení lze také cílovou skupinu zužovat vylučováním.

Geografické cílení

Této možnosti využívají pro online marketing hlavně lokální podniky. Umožňuje zacílení reklamy na uživatele podle toho, ve které zemi, kraji nebo městě žije, kam dojíždí za prací nebo cestuje.

Podle zájmů

Cílení na uživatele podle témat, o která se zajímají. Můžete cílit na rybáře, kutily, majitele domácích mazlíčků, sportovce (dokonce i podle sportu, kterému se věnují), lidi, kteří rádi cestují a podobně.

Demografické cílení

Reklamu na Facebooku můžete zobrazovat také lidem podle demografických údajů, mezi něž patří např. věk, pohlaví, vzdělání, finanční příjem, zaměstnání, rodinný stav a další.

Chování

Cílení na uživatele na základě jejich nákupního chování, užívání zařízení a podobně.

Spojení

Můžete oslovit uživatele, kteří už jsou nějakým způsobem s vaší firmou ve spojení. Mohou to být uživatelé, kteří jsou fanoušci vaší facebookové stránky, použili vaši aplikaci nebo reagovali na vámi vytvořenou událost.

Okruhy uživatelů

V reklamním systému Facebooku je možné si specifikovanou cílovou skupinu uložit do tzv. okruhu uživatelů a vytvářet nové okruhy uživatelů na základě aktivity na webové stránce, facebookovém nebo instagramovém profilu či v aplikaci, nebo nahrát údaje o zákaznících ze souboru, který máte k dispozici z vašeho e-shopu nebo firemního CRM systému, a použít data z prodejů kamenných prodejen.

Vlastní okruh uživatelů

Soubor s údaji o zákaznících

Zdrojem může být např. vaše e-mailová databáze zákazníků, na které pak můžete zacílit reklamu. Pokud je pod stejným e-mailem registrován účet na Facebooku, je zákazník nalezen a přidán do vlastního okruhu uživatelů.

Návštěvnost webu

Na svou webovou stránku můžete vložit Facebook Pixel, díky němuž je možné sledovat aktivity (události) na webové stránce a na základě toho pak můžete spustit remarketing, tedy cílit reklamu na návštěvníky vašeho webu.

Aktivity v aplikacích

Jedná se o vytvoření okruhu uživatelů z lidí, kteří použili vaši aplikaci nebo hru, případně v ní provedli konkrétní akci.

Offline aktivita

Facebook umožňuje sledovat také offline aktivity návštěvníků kamenných prodejen. Do reklamního systému je možné nahrát údaje z offline prodejů, např. z firemního CRM systému. Vyhodnocovat výsledky online kampaní je tedy možné i na základě offline prodejů a zároveň je možné cílit reklamy na Facebooku na návštěvníky kamenných prodejen. Skvěle tedy lze propojit online a offline marketing.

Projevený zájem

Umožní vytvořit okruh uživatelů z lidí, kteří reagovali na obsah na vaší facebookové stránce nebo Instagramu.

Podobný okruh uživatelů

Velmi užitečným nástrojem jsou také podobné okruhy uživatelů. Na základě společných zájmů a chování uživatelů z vybraného okruhu vytvoří Facebook podobné publikum uživatelů, které se bude původnímu okruhu uživatelů podobat. Můžete např. vytvořit podobný okruh uživatelů ze zákazníků vašeho e-shopu. Ti budou mít podobné zájmy a nákupní preference jako vaši stávající zákazníci a bude u nich vyšší pravděpodobnost, že nakoupí.

Díky možnostem reklamního systému Facebooku vytvoříte velmi přesně cílené kampaně, které mají měřitelné výsledky.